سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

"به بسم الله الرحمن الرحیم است که یک دل با دل دیگر حمیم است و صمیم است"

درجهت اطلاع رسانی صریح و شفاف و به موقع وبلاگ سحاب(سومین حرم اهل بیت(ع)) بر آن شد وبلاگی را در راستای اطلاع رسانی به مردم ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار دهد.
امید آن داریم این وبلاگ که در جهت ارائه کارآمدها در زمینه های گوناگون راه اندازی شده است بتواند به روز اخبار و دل نوشته ها را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهد.
لازم به ذکر است وبلاگ اصلی به آدرس زیر می باشد
www.sahab.blogfa.com
برداشت مطالب از این وبلاگ تنها با ذکر چند صلوات بلامانع می باشد.
با تشکر
مدیریت مرجع وبلاگستان سحاب

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: 10 سال پیش که مرحوم عسکراولادی با وجود مخالفت تمام اعضای شورای مرکزی از دبیرکلی حزب کناره‌گیری کرد اصرار داشت که باید کار به جوانان سپرده شود.

خبرگزاری فارس: کناره‌گیری عسکراولادی از دبیرکلی موتلفه بها دادن به جوانان بود

حمیدرضا ترقی در حاشیه مراسم بزرگداشت حاج حبیب‌الله عسکراولادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: یکی از خصوصیات وی این بود که موتلفه را به سمت جوانگرایی هدایت می‌کرد.

وی افزود: در کنگره سال گذشته حزب، آقای عسکراولادی تاکید داشتند که اعضای شورای مرکزی از اعضای جوان انتخاب شوند که این اتفاق افتاد و در حال حاضر حدود 60 درصد اعضای شورای مرکزی زیر 45 سال سن دارند.

ترقی ادامه داد: اگر اعضای دارای سن در ویترین حزب باقی مانده‌اند بر اساس روند دموکراتیک و انتخاب خود اعضا است و بدنه اصلی حزب و هیئت اجرایی حزب صد در صد در دست جوان است.

آرمان عسکراولادی انزوای افراطیون بود که محقق شد

معاون بین‌الملل حزب موتلفه اسلامی اضافه کرد: پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اختلاف بین جریان طرفدار فتنه با جریان رای آورده در اثر زیر بار قانون نرفتن و نپذیرفتن آرای به صندوق ریخته شده شکافی در جامعه به وجود آورده بود که این شکاف به طور مستمر در چهار سال بعد از انتخابات 88 مورد سوء استفاده دشمن قرار می‌گرفت.

ترقی خاطرنشان کرد: دشمن بر این اختلاف می‌دمید و شکاف را تعمیق می‌کرد و به عنوان عاملی برای تشدید اختلافات دیگر مورد استفاده قرار می‌داد که در این فضا عسکراولادی سعی کرد که این شکاف پر شود.

وی بیان کرد: ایشان می‌خواستند جریان طرفدار فتنه اعتراف عناصر اصلی خود را بپذیرد که تقلبی نبوده و انتخابات سالم صورت گرفته و توطئه از خارج هدایت شده بود تا این افراد بتوانند به دامن ملت بازگردند.

ترقی ابراز داشت: در یازدهمین دوره انتخابات مردم با حضور گسترده خود و به وجود آوردن حماسه سیاسی دیگر نشان دادند که اقناع شده‌اند و دوباره به نظام و صندوق رای اعتماد کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: در جریان انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری بیشتر جریانات و احزاب معتدل اصلاح‌طلبی نیز با مردم همراه شدند، نماینده معرفی کرده و در مناظرات شرکت کردند و با جریانات تندرو همراه نشدند و این باعث شد سران فتنه و چند تشکل افراطی تنها بمانند.

ترقی ابراز داشت: امروز که جریان اعتدال با هفت دهم درصد اختلاف بر سر کار آمده به وسیله نظام پذیرفته شده و حمایت می‌شود.

وی یادآور شد: شاید عسکراولادی به آن هدف اصلی که مفتون شده‌های فتنه به دامن ملت بازگردند و عذرخواهی کنند نرسید اما منفور شدن جریانات افراطی نزد ملت اتفاق افتاد و کسی برای آنان ارزشی قائل نیست.

عسکراولادی موسس حزبی که در خانه امام تشکیل شد

ترقی در این گفت‌و‌گو ابراز داشت: نقش حزب موتلفه به عنوان یک تشکیلات نیم قرنی در انقلاب اسلامی بارز است حزبی که به وسیله وی تاسیس و در خانه حضرت امام تشکیل شد از الگوهای فعالیت حزبی دین‌مدارانه است.

وی ادامه داد: مرحوم حبیب‌الله عسکراولادی با 65 سال سابقه فعالیت در عرصه سیاسی کشور پیش از قیام 15 خرداد سال 42 در مسیر استقلال کشور و مبارزه با رژیم گذشته شناخته شده بود.

ترقی افزود: عسکراولادی از خرداد 42 در کنار حضرت امام به عنوان بازوی عملیاتی قیام 15 خرداد به همراه جمع دیگری از یاران انقلاب توانستند کمک بسیاری به تحقق اهداف حضرت امام (ره) برای پیروزی انقلاب داشته باشند.

وی تصریح کرد: دوران زندانی شدن وی به همراه همرزمانشان در دفاع از مقام عظمای ولایت و حضرت امام و پس از آن سخنرانی اتفاق افتاد که امام خواستار آن شدند که افراد دغدغه‌مند به داد اسلام برسند و وقت‌شناسی امثال عسکراولادی برای حمایت از رهبری و تحقق انقلاب اسلامی این زمینه را فراهم کرد که حضرت امام بتواند از تبعید نیروهای آینده را سازماندهی کند.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز عسکراولادی و همراهانشان در کنار حضرت امام زمینه استقرار نظام جمهوری اسلامی را فراهم کردند.

کمیته امداد تشکیل نمی‌شد فقر مانع خدمت مسئولان بود

به گفته وی، یکی از مهم‌ترین کارها برای تثبیت انقلاب، رسیدگی به امور محرومان بود و اگر انقلاب به داد محرومان نمی‌رسید بسیاری از مشکلاتی که در اثر عدم رسیدگی به این قشر به وجود می‌آمد دولتمردان را از کار و خدمت باز می‌داشت.

ترقی تصریح کرد: تاسیس کمیته امداد و رسیدگی که توسط عسکراولادی صورت گرفت بار سنگینی از دوش مسئولان اجرایی کشور برداشت.

وی بیان کرد: در بُعد سیاسی نقش عسکراولادی در ایجاد انسجام و وحدت بین نیروهای انقلاب حول محور رهبری و ولایت و جهت دادن به حرکت نیروهای انقلاب بسیار مهم بود.

ترقی اضافه کرد: عسکراولادی تجلی انطباق دیانت با سیاست بود و از خط امام و ریل تعیین شده ولایت کمترین خروجی نداشت و با سعه صدر و مباحثات و مکاتباتی که در عرصه سیاسی کشور داشت باب وسیعی را برای گفتمان‌سازی و تبیین مسائل کشور بین نیروهای انقلاب باز کرد.

به گزارش فارس، در این مراسم که با قرائت پیام حسین انواری سرپرست کمیته امداد امام خمینی  همراه بود، مسئولان این استان، اصناف و بازاریان شیراز و جمع کثیری از روحانیون و علما و عموم مردم حضور داشتند.

  • 3ahab

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی