سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

"به بسم الله الرحمن الرحیم است که یک دل با دل دیگر حمیم است و صمیم است"

درجهت اطلاع رسانی صریح و شفاف و به موقع وبلاگ سحاب(سومین حرم اهل بیت(ع)) بر آن شد وبلاگی را در راستای اطلاع رسانی به مردم ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار دهد.
امید آن داریم این وبلاگ که در جهت ارائه کارآمدها در زمینه های گوناگون راه اندازی شده است بتواند به روز اخبار و دل نوشته ها را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهد.
لازم به ذکر است وبلاگ اصلی به آدرس زیر می باشد
www.sahab.blogfa.com
برداشت مطالب از این وبلاگ تنها با ذکر چند صلوات بلامانع می باشد.
با تشکر
مدیریت مرجع وبلاگستان سحاب

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

گروه هنر: برنده «جایزه بزرگ» شهید آوینی اعتقاد دارد که این رویداد نباید به برگزاری یک مراسم پایانی محدود شود، بلکه می‌بایست برپایی جشنواره‎ها با نمایش فیلم‌های منتخب در دستور کار قرار گیرد.

جایزه شهید آوینی نباید به برگزاری یک مراسم پایانی محدود شود


مرتضی رزاق کریمی، تهیه کننده مستند «خاطراتی برای تمام فصول» که موفق به دریافت جایزه بزرگ شهید آوینی شد، در گفت‌و‌گوبا خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره کیفیت برگزاری این رویداد اظهار کرد: اگر جایزه بزرگ شهید آوینی را با جشنواره‌هایی مانند فیلم کوتاه، سینما حقیقت و... مقایسه کنیم، خیلی تفاوت خاصی در آن مشهود نیست، اما اگر نگاه مقایسه‌ای را کنار گذاشته و اهمیت برگزاری این رویداد را در ترویج اندیشه و تفکر شهید آوینی در نظر بگیریم، اتفاق شایسته ای رخ داده است.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی در سطح خوبی برگزار شد، اما برگزاری این رویداد توجه بیشتری می‌طلبد و نیاز به فرهنگ و پایداری دارد. با توجه به پتانسیل شهید آوینی می‌توانیم فعالیت بهتری در این حوزه داشته باشیم که فقط به برگزاری یک آیین پایانی منجر نشود و شاهد برگزاری جشنواره‌ای با نمایش فیلم‌های منتخب باشیم.

رزاق کریمی درباره چگونگی سرمایه گذاری و تهیه‎کنندگی در حوزه سینمای مستند بیان کرد: در ایران هنوز سینما به جایگاه حرفه‌ای و صنعتی نرسیده و صرفا با عنوان مقوله هنری و فرهنگی مورد توجه قرار می‌گیرد، به همین دلیل عدم توسعه موزون در سینما به وجود آمده است.

وی ادامه داد: اگر سینما را به عنوان معقوله فرهنگی- هنری و رسانه معنا کنیم، باید ارتباط با مخاطب، نیازها و استراتژی جامعه را در نظر بگیریم، ولی متاسفانه سینما هنوز به این مرحله نرسیده است.

این تهیه کننده سینما متذکر شد: در سینمای داستانی وظایف تهیه‌کننده نادیده گرفته می‌شود و این امر در سینمای مستند به دلیل شرایط آسان تولید بیشتر به چشم می‌خورد، در حالیکه تهیه‌کننده نقش بسیار زیادی در زنجیره تولید دارد که تامین سرمایه برای تولید فیلم تنها بخشی از این وظایف است.

رزاق کریمی گفت: الزامی نیست که سرمایه گذار در تمامی موارد پیش تولید اعم از شکل گیری فیلمنامه، کارگردانی صحنه، حفظ تداوم و شکل گیری تدوین حضور داشته باشد؛ این مسئولیت تهیه کننده است که از سوژه یابی تا نسخه نهایی همواره نقش خود را به خوبی ایفا کند.

مصطفی رزاق کریمی کارگردان مستند «خاطراتی برای تمام فصول» که موفق به دریافت تندیس شهید آوینی و دیپلم افتخار در بخش مقاومت و پایداری شد، تاکید کرد: ایده این مستند نزدیک به سه دهه گذشته و از زمان ورود جانبازان ایرانی به اتریش برای درمان شکل گرفته بود. در آن زمان در اتریش بودم و به دلیل همراهی با جانبازان، رابطه‌ای میان ما شکل گرفت که ثبت این تصاویر از دغدغه‌های همیشگی‌ام بود.

وی ادر پایان خاطرنشان کرد: با گذشت زمان لازم بود این فیلم در ابعاد وسیعی مطرح شود، زیرا رسانه‌های غربی همواره تلاش می‌کردند تا موضوع بمباران شیمیایی ایران فراموش شود.

  • 3ahab

نظرات  (۱)

  • یــا مـهـدی الــعــجـل
  • سلام

    فرا رسیدن ایام محرم را بر شما تسلیت عرض میکنم

    امیدوارم تاریخ بار دیگر تکرار نشود

    یا علی
    پاسخ:
    سلام

    من هم سگواری سالار شهیدان نیز به شما تسلیت می گویم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی