سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

"به بسم الله الرحمن الرحیم است که یک دل با دل دیگر حمیم است و صمیم است"

درجهت اطلاع رسانی صریح و شفاف و به موقع وبلاگ سحاب(سومین حرم اهل بیت(ع)) بر آن شد وبلاگی را در راستای اطلاع رسانی به مردم ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار دهد.
امید آن داریم این وبلاگ که در جهت ارائه کارآمدها در زمینه های گوناگون راه اندازی شده است بتواند به روز اخبار و دل نوشته ها را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهد.
لازم به ذکر است وبلاگ اصلی به آدرس زیر می باشد
www.sahab.blogfa.com
برداشت مطالب از این وبلاگ تنها با ذکر چند صلوات بلامانع می باشد.
با تشکر
مدیریت مرجع وبلاگستان سحاب

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

علل و ریشه مشکل مزمن زیرمیزیعلل و ریشه مشکل مزمن زیرمیزی/ راهکار موجود برای برچیدن این پدیده غیراخلاقی

علل و ریشه مشکل مزمن زیرمیزی/ راهکار موجود برای برچیدن این پدیده غیراخلاقی

گروه سلامت: معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه پدیده شوم و غیراخلاقی زیرمیزی مشکل مزمنی است که سالیان طولانی‌ست در کشور ما وجود دارد، اظهار کرد: این پدیده معلول علت‌هایی است که مهم‌ترین علت و ریشه آن منابع بسیار محدود حوزه سلامت و تعرفه‌ غیرواقعی خدمات درمانی است.

محمد آقاجانی، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با تاکید بر اینکه پدیده شوم و غیراخلاقی زیرمیزی مشکل مزمنی است که سالیان طولانی‌ست در کشور ما وجود داشته وارتباطی هم به مقطع کنونی ندارد، اظهار کرد: این پدیده یک معلول است که مهم‌ترین علت و ریشه این مشکلات منابع بسیار محدود حوزه سلامت و تعرفه‌ غیرواقعی خدمات درمانی است.

آقاجانی با بیان اینکه برای حل این مشکل باید به سراغ معلول و علت رفت، تصریح کرد: باید به طور جدی برای اصلاح منابع سلامت از سوی مجلس شورای اسلامی و دولت یازدهم برنامه‌ریزی صورت بگیرد که خوشبختانه این موضوع با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: برای اصلاح تعرفه‌های خدمات درمانی، لازم است که دانشگاه‌های علوم پزشکی در حوزه بیمارستان‌های دولتی و سازمان نظام پزشکی نیز در بخش خصوصی این موضوع را بررسی و با دقت مورد نظارت و پیگیری قرار بدهند که با جلسات متعددی که با سازمان نظام پزشکی برگزار شده این موضوع در حال پیگیری است و امیدواریم نتیجه این اقدامات منجر به کاهش مشکلات شود.

چشم انداز مجموعه کاهش مشکلات مردم در این حوزه است

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اینکه چشم انداز مجموعه کاهش مشکلات مردم در این حوزه است، عنوان کرد: ولی مهم‌ترین بحث اصلاح منابع سلامت در کشور و به طبع پیامد آن اصلاح تعرفه‌های خدمات درمانی است که اگر تعرفه‌ها اصلاح شوند مطمئنا به شکل جدی و ریشه‌ای با پدیده زیرمیزی برخورد شده است.

فاصله بین قیمت تمام شده و تعرفه خدمات بیش از گذشته افزایش یافته است

آقاجانی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه تعرفه‌های خدمات درمانی در گذشته هم واقعی نبوده است، بیان کرد: اما نرخ بالای تورم در کشور و مشکلات اقتصادی که در این دو سال اخیر در کشور ایجاد شده، فاصله بین قیمت تمام شده خدمات و تعرفه خدمات را به مراتب بیش از گذشته کرده است و این موضوع باعث شده مشکلات بیمارستان‌های کشور در مورد هزینه تمام شده در تناسب با تعرفه بیش از پیش شود که لازم است این موضوع هر چه بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

لزوم افزایش سهم سلامت از منابع عمومی/ منابع کافی در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار بگیرد

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکل تعرفه‌ها نیاز است که منابع کافی در اختیار سازمان‌های بیمه گر قرار بگیرد، سهم سلامت از منابع عمومی افزایش پیدا کند و دولت نیز با همکاری مجلس شورای اسلامی سهم سلامت را از منابع عمومی بیشتر کند که بتوان بر این فاصله و شکاف جدی که بین هزینه‌ها و تعرفه خدمات درمانی ایجاد شده غلبه کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: اگر منابع کافی در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار بگیرد در این صورت می‌توان تعرفه‌ها را به سمت واقعی شدن پیش برد و شکاف‌ها را کم کرد.

بخشی از برنامه‌های صد روزه مجموعه در حوزه مناطق محروم

آقاجانی در بخش پایانی سخنان خود به بخشی از برنامه‌های صد روزه این مجموعه اشاره کرد و گفت: در طی این مدت اقداماتی برای پوشش تکمیل نیروهای تخصصی در مناطق محروم صورت گرفته و پزشکان متخصص متعددی در رشته‌های مختلف برای تامین نیروی انسانی آن مناطق اعزام شده‌اند تا بخشی از مشکلات مردم در آن شهرستان‌ها کاهش پیدا کند.

  • 3ahab

نظرات  (۱)

  • طرح پیامکی ختم قرآن
  • طرح پیامکی ختم قرآن
    عزاداری قبول
    عدد 1 را به شماره 3000329099 ارسال کرده اتوماتیک براتون یک جزء قرآن ارسال می شود.
    ghoranian.com

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی