سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

"به بسم الله الرحمن الرحیم است که یک دل با دل دیگر حمیم است و صمیم است"

درجهت اطلاع رسانی صریح و شفاف و به موقع وبلاگ سحاب(سومین حرم اهل بیت(ع)) بر آن شد وبلاگی را در راستای اطلاع رسانی به مردم ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار دهد.
امید آن داریم این وبلاگ که در جهت ارائه کارآمدها در زمینه های گوناگون راه اندازی شده است بتواند به روز اخبار و دل نوشته ها را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهد.
لازم به ذکر است وبلاگ اصلی به آدرس زیر می باشد
www.sahab.blogfa.com
برداشت مطالب از این وبلاگ تنها با ذکر چند صلوات بلامانع می باشد.
با تشکر
مدیریت مرجع وبلاگستان سحاب

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

باز شدن باب بد حجابی و بی عفتی به چه قیمت؟!

يكشنبه, ۲۲ تیر ۱۳۹۳، ۱۱:۳۵ ق.ظ
وبلاگ سحاب نوشت:

این جاست که باید انگشت را روی نقطه ی اصلی درد گذاشت وگفت آیا می شود از یک طرف امر به معروف کرد واز طرف دیگر اجازه دهیم باب بدحجابی  وبی عفتی باز شود؟!

غمی به نام بد حجابی و بی عفافی، به عنوان کوچکترین شاخه های  اصلی فرهنگی به شمار می رود که  نباید کوچک ها را دست کم بگیریم همان گونه که مورچه ی ناچیزی، ناصح سلیمان شد و عنکبوت حافظ جان پیامبر.

 بد حجابی وبی عفتی تا کنون آسیب های جبران ناپذیری را به همه ی افراد جامعه به خصوص قشر زنان زده است.حال آیا کوتاهی کردن دراین مسئله خیانت اجتماعی محسوب نمی شود؟! پس دراینجا سخن حضرت علی(ع) قابل تامل است که می فرمایند:" بزرگترین خیانت ها،خیانت به اجتماع است" پس چرا نباید با بدحجابی مقابله شود؟!

اخیرا احساس میشود پشت چهره ی آرام رهبرعزیزمان غمی مبهم لبخند میزند

اسلام هم دین محبت است وهم دین شمشیر؛هم دین نرمی است وهم دین خشونت. نرمی را درجای خود تجویز میکند وخشونت را در جای خود،عظمت واهمیت اسلام به همین است.

اسلام هرگز نمی گوید اگر یک زورگو به یک طرف صورتت سیلی زد، آن طرف راهم بیاور، بلکه میگوید:"آنکه به شما تجاوز میکند، به همان اندازه حق دارید تجاوز او را جواب دهید." بنابر استناد آیه ثوب قانون باید به اندازه جرم وتعدی مجرمینی که علیه حقوق اجتماعی مردم تجاوز کرده اند باید با آنان برخورد کند، ولی برای از بین بردن بعضی از گناهان، مجازات کافی نیست.

مجازات هراندازه هم که شدید باشد نمیتواند از وقوع جرم وجنایت جلوگیری کند؛ که بدحجابی از این نوع است.

پس اسلام از چه راهی با پیدایش این نوع گناه مبارزه میکند؟! راهی که اسلام برای تامین این منظور پیشنهاد کرده است دوچیز است: مطلب اول، یک سلسه تدابیر برای آرام نگه داشتن غریزه و مطلب دوم،یک سلسه تدابیر دیگر برای مجازات.

در هریک از این دو مطلب راه های متعددی را در جای مناسب خود میتوان استفاده کرد مثل: موعظه ، امر به معروف ونهی از منکر وراه های دیگر این است که اصول زندگی را براساسی قرار داد که موجبات این معزل اجتماعی پیدا نشود.

این جاست که باید انگشت را روی نقطه ی اصلی درد گذاشت وگفت آیا می شود از یک طرف امر به معروف کرد واز طرف دیگر اجازه دهیم باب بدحجابی  وبی عفتی باز شود؟!

آیا می شود از یک طرف نهی از منکر کرد و از طرف دیگر اجازه دهیم بازارها منبع پخش اینگونه پوشش ها شود؟!

آیا می شود تنها افراد بدحجاب را مجازات کنیم واز طرفی دیگر افراد باحجاب را بدون تشویق به حال خود رها کنیم؟!

 آیا می شود خود مخالف بدحجابی باشیم و از طرفی دیگر با اهمیت دادن به افراد بدحجاب باعث تشویق آنان شویم؟!

 زمان هایی را که گذشت کاری نداریم مواظب زمان های آینده باشیم.  قرار نیست ما پا در کفش بزرگان کنیم اما می توانیم کفش بزرگان را پا کنیم و کارهای کوچک کنیم تا به نتیجه ای عظیم دست پیدا کنیم. 

نویسنده: بردبار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی