سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

سومین حرم اهل بیت(ع)

سحاب

"به بسم الله الرحمن الرحیم است که یک دل با دل دیگر حمیم است و صمیم است"

درجهت اطلاع رسانی صریح و شفاف و به موقع وبلاگ سحاب(سومین حرم اهل بیت(ع)) بر آن شد وبلاگی را در راستای اطلاع رسانی به مردم ساخته و در اختیار جامعه هدف قرار دهد.
امید آن داریم این وبلاگ که در جهت ارائه کارآمدها در زمینه های گوناگون راه اندازی شده است بتواند به روز اخبار و دل نوشته ها را در اختیار شما مخاطب عزیز قرار دهد.
لازم به ذکر است وبلاگ اصلی به آدرس زیر می باشد
www.sahab.blogfa.com
برداشت مطالب از این وبلاگ تنها با ذکر چند صلوات بلامانع می باشد.
با تشکر
مدیریت مرجع وبلاگستان سحاب

پیام های کوتاه
طبقه بندی موضوعی
نویسندگان

به مقاومت خود افتخار می‌کنیم

سه شنبه, ۳۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۴۲ ق.ظ

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار شیراز دوشنبه‌شب در جشنواره فرهنگی هنری آمریکای لاتین که در تالار حافظ شیراز برگزار شد، اظهار داشت: شیراز نگین درخشان شهر‌های ایران بوده که از گذشته به عنوان مهد تمدن و فرهنگ ایرانی اسلامی و سومین شهر حرم اهل بیت (ع) شناخته شده است.

خبرگزاری فارس: به مقاومت خود افتخار می‌کنیم

محمد فرخ‌زاده افزود: شیراز قطب الکترونیک، سلامت، کشاورزی، دانشگاهی و گردشگری ایران تلقی می‌شود که این پتانسیل‌های بسیار ارزشمند، می‌تواند محور حرکت توسعه اقتصادی در سطح ملی باشد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری شیراز با یاد هوگو چاوز با عنوان رهبر فقید کشور ونزوئلا، احساسات و تشویق‌های حاضران را برانگیخت؛ به گونه‌ای که به مدت چند دقیقه هیئت ونزوئلایی و همشهریان شیرازی، با تشویق‌های ادامه‌دار خود، به این مبارز آمریکای لاتین، ابراز علاقه کردند.

فرخ‌زاده در پایان سخنان خود، خاطرنشان کرد: یاد و خاطره حماسه‌ها، دلاوری‌ها و مقاومت هوگو چاوز در ذهن مردم ایران همیشه به یادگار می‌ماند.

در ادامه این برنامه، سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا در سخنانی بیان داشت: از روزی که اسپانیا برای غصب فرهنگ بومی کشور من وارد ونزوئلا شد، 521 سال می‌گذرد و ما به مبارزات بومیان کشورمان برای صیانت از فرهنگ سرزمین‌مان افتخار می‌کنیم.

آمن هوتب زامبرانو افزود: برای اینکه فرهنگ خود را از دست ندهیم به تمام دنیا نشان می‎دهیم که مقاومت که تا چه اندازه برای ما ارزش دارد و این‌گونه برنامه‌ها باعث همبستگی هرچه بیشتر برادری دو کشور می‌شود و امیدواریم که موسیقی و صنایع دستی ما بتوانید فرهنگ اصیل سرزمین‌مان را نشان دهد.

وی در پایان ضمن خیر مقدم به سفیر بولیوی و نام بردن از مورالس به عنوان نخستین رئیس‌جمهور بومی در آمریکای لاتین، از مقاومت‌های مردم بولیوی قدردانی کرد و همچنین از جانب رئیس جمهور ونزوئلا، نیکومالوس مادورو به میهمانان برنامه بومیان کشورش، خوش‌آمد گفت.

به گزارش فارس، پیش اجرای جشنواره فرهنگی هنری آمریکای لاتین در تالار حافظ، نمایشگاه صنایع دستی مشترک بین ونزوئلا و شیراز با حضور سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا و خانواده‌اش، اعضای انجمن دوستی ایران و ونزوئلا، سفیر بولیوی در ایران در کنار هنرمندان و هنردوستان ونزوئلایی و ایرانی، افتتاح شد.

گروه موسیقی آفرو کودی بوس، که ترانه‌های بومی آمریکای لاتین را با خود به همراه داشتند در طول نمایشگاه حرکت کردند و با همراه ساختن شیرازی‌های علا‌مند به فرهنگ آمریکای لاتین، وارد تالار حافظ شدند.

این گروه موسیقی که از اروگوئه به شیراز آمده‌ بود با ساز‌هایی به‌نام‌های «تمبر» که شبیه به طبل بود، «واروراّ» ساخته شده از صدف دریایی و «ماراکا» با نام بردن شهر‌هایی که از آن‌ها گذشته بودند، از ورود به شیراز ابراز شادی می‌کردند و با توجه به اینکه در زبان اسپنیش، حرف «ز» تلفظ نمی‌شود، مدام واژه «شیراس» لابه‌لای پایکوبی ترانه‌خوان‌ها به گوش می‌رسید.

پس از سخنرانی معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهردار شیراز و سفیر جمهوری بولیواری ونزوئلا، تئاتری در بزرگداشت «مانوئلا» بانوی مبارز آمریکای لاتین که دوشادوش «سیمون بولیوار» پیکار و از این فرمانده درجه نظامی دریافت کرد، برگزار شد.

همچنین دو گروه موسیقی از آمریکای لاتین نیز به اجرای برنامه پرداختند که یکی از تنها واژه‌ای که در یکی از ترانه‌های گروه موسیقی نخست گفته می‌شد «شیراس» بود که با فراخواندن حاضران به تکرار این کلمه، بار دیگر به شیراز یادآوری شد که میزبان تمام مردم دنیا با لهجه‌های خاص خودشان است.

  • 3ahab

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی